Draco magazyn

Projekt:

Wprowadzenie na rynek wydawniczy nowej marki

Cele marketingowe:

  • zakomunikowanie Konsumentom pojawienia się nowej marki
  • kreowanie pozycji jako eksperta w segmencie magazynów herpetologiczno – terrarystycznych
  • budowanie społeczności czytelników skupionej wokół magazynu

Cele biznesowe:

  • osiągnięcie stałego wzrostu sprzedaży
  • zbudowanie efektywnej kosztowo sieci dystrybucji

Rozwiązanie:

Po przeanalizowaniu sytuacji na rynku w tym segmencie zapronowaliśmy nazwę, projekt graficzny oraz zawartość merytoryczną nowego magazynu. Jako kanał dystrybucji wybraliśmy sklepy zoologiczne o profilu zgodnym z tematyką magazynu oraz dystrybucję online. Jako wsparcie wprowadzenia produktu wybraliśmy uczestnictwo w wybranych tragach branżowych oraz kampanie PR, która dzięki relacjom w TVP zapewniła wysoką świadomość marki.

Rezultaty:

W ciągu zalewdwie 6 miesięcy magazyn stał się znany, a dzięki wysokiej jakości artykułom również uznany w środowisku herpetologiczno – terrarystycznym. Strategia uczestnictwa w targach branżowych oraz kampania PR, w tym relacje TVP przełożyły się na wzrosty sprzedaży. Od 2007 roku magazyn jest również dostępny w sieci Empik.

IKE

Projekt:

materiały wizerunkowe

Cele marketingowe:

  • repozycjonowanie marki IKE w kierunku marki „z górnej półki”
  • umocnienie pozycji marki na rynku usług z dziedziny medycyny estetycznej
  • stworzenie spójnych materiałów CI podkreślających zarazem nowoczesny i luksusowy charakter marki

Cele biznesowe:

  • pozyskanie nowej grupy odbiorców o wyższych dochodach
  • zwiększenie marży sprzedawanych produktów

Rozwiązanie:

Prace nad zaakcentowaniem nowocześniejszego i bardziej ekskluzywnego wizerunku marki rozpoczęliśmy od wybrania nowych kolorów firmowych. Zdecydowaliśmy się na gamę stonowanych beży i brązów kojarzących się z dyskretną elegancją. Zaprojektowaliśmy od podstaw nowe logo, zaś w folder wraz z utrzymanym w tej samej stylistyce cennikiem umieściliśmy w obwolucie ozdobionej logo tłoczonym srebrem. To wyjątkowe rozwiązanie w połączeniu z umieszczonymi w cenniku przekładkami z kalki podkreśla luksusowy charakter marki i sprawia, że zapada w pamięć. W folderze i materiałach firmowych zastosowaliśmy jasne kolory, przejrzysty, czytelny układ, aby stworzyć wrażenie czystości, spokoju i naturalności. Efektem naszych działań było całkowite odejście od dotychczasowego, nieatrakcyjnego wizerunku mark,i a w konsekwencji stopniowa zmiana sposobu jej postrzegania i dotarcie do segmentu klientów zamożnych.

Prosper

Projekt:

materiały wspierające pozyskiwanie nowych partnerów dla sieci Apteki Dobrych Cen

Cele marketingowe:

  • zbudowanie skutecznego narzędzia wspierającego negocjacje podczas rozmów handlowych
  • wzbudzenie zainteresowania wśród kierowników i właścicieli aptek
  • jasne komunikowanie zalet związanych z prowadzeniem apteki pod marką Apteki Dobrych Cen

Cele biznesowe:

podniesienie skuteczności wizyty handlowej i rozwój sieci o 300 nowych punktów w ciągu roku

Rozwiązanie:

Po dogłębnym poznaniu produktu/usługi oraz zidentyfikowaniu głównych barier po stronie przyszłych partnerów klienta przygotowaliśmy zestaw materiałów, w tym folderów z trójwymiarową wizualizacją gotowych rozwiązań aranżacji wnętrz oferowanej w ramach współpracy z siecią Apteki Dobrych Cen. Ze względu na ilość prezentacji handlowych odbywanych przez przedstawicieli handlowych zaproponowane materiały musiały charakteryzować się wygodą i trwałością wykonania.

Rezultaty:

Firma Prosper osiągnęła zakładany cel rozwojowy pozyskując do współpracy nowych partnerów, a materiały uzyskały bardzo wysoką ocenę handlowców zaangażowanych w akcję. Sprawdzony model zaowacował kolejnym zamówieniem materiałow i rozwojem współpracy pomiędzy Lineart a firmą Prosper również przy innych akcjach marketingowych.